Mängides teadlikumaks
Sügisel jõudsid meie kooli huvitavad ja arendavad keskkonnateemalised mängud ning vahendid põnevaks koos tegutsemiseks: savionni ehitamise komplekt koos päikseenergial töötava valgustusega ning mängud: „Kus on elu säästlikum ja mõistlikum“ ja „Õiglane kaubandus“. Varasemast ajast olid koolil kasutada kolm kompleti „Lotte loodusmängu“.
Toimus infotund ja instrueerimine klassijuhatajatele, mille käigus selgitati, miks ja kuidas antud mänge klassijuhataja tundi integreerida. Enamus klasse tegeleski ühe klassijuhataja tunni raames keskkonnamängu mängimisega. Eriti populaarseks osutus säästliku eluviisi mäng, mille tegid läbi lausa kaheksa klassi. Nutikad õpetajad töötasid välja antud mängu võistlusversiooni, see omakorda tõstis õpilastes motivatsiooni teemasse paremini süveneda ja elavdas rühmadiskussiooni.
Oma üllatuseks avastasid nii mõnedki III kooliastme õpilased, et asjad pole alati päris nii nagu nad siiani olid arvanud. Näiteks on kuivkäimlal ka positiivseid omadusi. Õpilased arvasid, et see vaid saastab ja polnud mõelnud, et me säästaks kuivkäimlate kasutamise abil suure hulga vett. Õpilasi üllatas ka, et suurima jälje keskkonnale jätab just soojusenergiaga seonduv. Sellele ei oldud mõeldud, ikka tundub ju, et prügi on palju või et vesi on saastunud ja see on kõige olulisem keskkonnaküsimus. Toidu tarbimise juures käsitlesid õpilased suurima keskkonnajäljena selle raiskamist ja ära viskamist. Enamus polnud mõelnud, et suurima jälje jätab tegelikult toidu tootmine ja kaugetest maadest tarbijateni transportimine. Kõige üllatavama faktina mainisid õpilased infot, et üks lõunamaareis lennukiga tarbib inimese kohta sama palju kütust kui terve aasta autoga sõitmine.
Mänguline lähenemine keskkonnateemadele motiveerib õpilasi rohkem säästlikust eluviisist ja rohelisest mõtteviisist huvituma.
Karmen Kisel
Kommentaarid
Postita kommentaar