Otse põhisisu juurde

8A käis loomaaias ohustatud liikide ja loodusvöönditega tutvumas


Reedel, 4. mail käis 8A klass õppekäigul Tallinna Loomaaias. Õpilased jagati kahte väiksemasse gruppi ja giidid andsid noortele hea ülevaate maailma loodusvöönditest, neis elavatest loomadest ja elutingimustest. Õpilased said teada, kuidas on loomad kohastunud eluks karmides tingimustes nagu kõrbes ja tundras. Mitmed olid üllatunud, kuuldes, et loomaaiad ei ole vaid asutused, kus inimestele läbi puurivõrede loomi näidatakse, vaid tihtipeale on need vähesed kohad, kus ohustatud ja maailmast peaaegu kadunud liigid veel elavad. Seda suurem on rõõm, et teravmokk ninasarvikud, kes on maailma üks ohustatumaid liike, said Tallinna Loomaaias eelmisel suvel ka järglase. Ninasarvikupoeg näitas end ka õpilastele ja meie üllatuseks oli ta kasvanud väga jõudsalt ja peaaegu oma emaga samasuurune. Enamik õpilasi polnud näinud ka uut jääkaruala ja uudistasid pikalt igast küljest, kui palju paremad tingimused valgetele uhketele polaarloomadele meie loomaaias nüüd rajatud on. Jääkarud paistsid oma uue elupaiga üle ka ise väga rõõmu tundvat ja pakkusid õpilastele vahva etenduse oma uues suures ujumisbasseinis.



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Vana liimipulga kasutus 3D printimisel

Teadupärast on meie koolis kaks 3d printerit, mis söövad liimi nagu lapsed jäätist. Nimelt kasutatakse printeri kuumaplaadi nakkevõime parandamiseks pulgaliimi või kahepoolset spetsiaalset teipi. Kuna kuumaplaat on võimeline saavutama temperatuuri 100+ kraadi, siis sulab ka kasutatud kuivanud liim sinna peale. See ei liimi küll nii hästi kui värske pulk, kuid kasutades seda ABS plastikuga (lego klotsid näiteks) printimiseks, siis lisatakse sinna peale kiht atsetooni ja ABS plastiku segu. See tähendab seda, et ei ole vahet, kas kasutada uut või vana liimipulka, tulemus jääb samaks. Seega oleme säästnud ühe uue liimipulga ja vähendanud prügi hulka vana näol. Märt Tammisaar


Kuristiku Gümnaasiumi keskkonnaülevaatuse küsimustik

Kliimamuutused 1.Kas tuled hommikul jala kooli? 2.Kas joote kodus sageli pudelivett? 3.Kas sa sööd septembris sageli banaane, vaatamata sellele, et Eestis on sellel ajal palju õunu? 4.Kas teie pere sööb sageli liha javorsti? 5.Kas teie peres jääb sageli toitu üle ja see viiakse prügikasti? 6.Kas teie maakodus sügisel põletatakse lehti? 7.Kas sa oled istutanud mõne puu? Meri ja rannik 1.Kas oled leidnud rannast tühje plastpudeleid ? 2.Kas oled rannas näinud õlist vett? 3.Kas oled näinud rannas lainetuse uuristavat tegevust? 4.Kas oled talvel toitnud veelinde? 5.Kas teete klassiga õppekäike mere äärde? 6.Kas õppetundides räägitakse mere saastumisega seonduvatel teemadel? 7.Kas oled suvel vees näinud sinivetikaid? 8.Kas sa tead, kuhu läheb meie reovesi? Transport 1.Kas hommikul on kooli ees palju või vähe autosid?

Mängides teadlikumaks

Mängides teadlikumaks
Sügisel jõudsid meie kooli huvitavad ja arendavad keskkonnateemalised mängud ning vahendid põnevaks koos tegutsemiseks: savionni ehitamise komplekt koos päikseenergial töötava valgustusega ning mängud: „Kus on elu säästlikum ja mõistlikum“ ja „Õiglane kaubandus“. Varasemast ajast olid koolil kasutada kolm kompleti „Lotte loodusmängu“. Toimus infotund ja instrueerimine klassijuhatajatele, mille käigus selgitati, miks ja kuidas antud mänge klassijuhataja tundi integreerida. Enamus klasse tegeleski ühe klassijuhataja tunni raames keskkonnamängu mängimisega. Eriti populaarseks osutus säästliku eluviisi mäng, mille tegid läbi lausa kaheksa klassi. Nutikad õpetajad töötasid välja antud mängu võistlusversiooni, see omakorda tõstis õpilastes motivatsiooni teemasse paremini süveneda ja elavdas rühmadiskussiooni. Oma üllatuseks avastasid nii mõnedki III kooliastme õpilased, et asjad pole alati päris nii nagu nad siiani olid arvanud. Näiteks on kuivkäimlal ka positiivseid …